Zelf je leads genereren
Dit is voor veel zelfstandig ondernemers waarschijnlijk de moeilijkste stap; zelf de telefoon pakken en je kop boven het maaiveld uitsteken. Dit is misschien eng. Maar je leert hoe je omgaat met afwijzing en wordt er, al doende vanzelf beter in. Je leert alle do’s and dont’s rondom acquisitie en hoe je dit aanpakt.
Hoe maak je het beste voorstel? (Offerte)
Een goed voorstel maken is een essentiele stap naar het bereiken van meer omzet. Je moet de deal tenslotte winnen om te kunnen beginnen!
Je leert hoe je door kleine handigheden toe te passen je kansen aanzienlijk te vergroten!
Kies het juiste CRM
CRM staat voor Customer Relationship Management. Het kiezen van de juiste CRM software lijkt een gemakkelijke keuze (en dat is ook zo). Maar het is een belangrijke stap naar de toekomst toe! Je wilt bijvoorbeeld niet dat je CRM software niet blijkt te kunnen communiceren met je kassasysteem nadat je een jaar lang klanten hebt ingevoerd!
Je leert, waar je op moet letten bij het kiezen van het juiste CRM systeem en hoe je CRM software inricht. Daarnaast leer je hoe je niet teveel tijd aan je CRM besteed, zonder iets te missen.
Hoe je effectief netwerkt
Je kunt naar elke open coffee en/of netwerkborrel gaan… maar heeft het allemaal wel zin? Het laatste wat je wilt is natuurlijk jou kostbare tijd verdoen aan borrelpraat!
Je leert Hoe je effectief netwerkt, en naar welk type netwerkevenementen je het beste kunt gaan. Daarnaast leer je hoe je het maximale uit je eigen netwerk haalt!
Welk type persoon jij bent en hoe je dit in je voordeel kunt gebruiken.
Wie ben je eigenlijk?
Het klinkt misschien raar, maar om het maximale uit je afspraken te halen is het belangrijk om te weten wie jij zelf bent!
Je leert jezelf kennen. Door te weten welk type persoon jij zelf bent, kun je (potentiële) klanten en hun wensen ook beter begrijpen, dit resulteert in betere gesprekken, meer wederzijds begrip en een betere klant relatie.
Hoe ga je om met afwijzingen?
Sales kan hard zijn, keihard. Je zult af en toe afwijzingen krijgen waarbij je absoluut dacht dat je de deal had. Afwijzing hoort helaas bij het spelletje.
Je leert hoe je omgaat met afwijzing. En hoe je deze situatie soms kunt omdraaien. Daarnaast leer je wat je met de feedback kunt doen.
Op welk type klanten moet je focussen, en hoe haal je het maximale uit een klantrelatie?
Klanten krijgen is belangrijk, klanten houden is nog velen malen belangrijker.
Je leert ten eerste om de juiste focus te hebben bij het acquireren van klanten. Dit om te voorkomen dat je een wirwar aan klanten krijgt waar geen enkele lijn in zit. Daarnaast leer je hoe je het maximale uit je klant relatie haalt en ze dichtbij je houd.