1. Ik ben (voornaam) (achternaam) van (bedrijfsnaam)…. en ik (vertel hier wat je doet in één krachtige zin!)
2. Vertel kort over een laatste succes story bij een klant waaruit duidelijk blijkt dat je een probleem waarmee de klant ‘worstelde’ hebt opgelost.
3. Zijn er zaken die jou als dienstverlener uniek maken? Of zijn er zaken die specifiek bij deze klant speelde die je herkent bij andere potentiële klanten?
4. Ik zoek… Het allerbeste is als je hier met voornaam en achternaam maximaal drie personen benoemd die je zoekt.
Je kunt vooraf in de aanwezige leden en bezoekerslijst bekijken wie er komen op de BNI bijeenkomst en dus ook via LinkedIn bekijken wie deze personen in hun netwerk hebben, maak hier gebruik van en doe goed vooronderzoek!
5. Sluit weer af met (voornaam) (achternaam) van (bedrijfsnaam) en bedank mensen voor hun aandacht.
OEFEN, OEFEN, OEFEN! Je perfecte pitch zal niet je eerste pitch zijn, maar diegene die je keer op keer ‘tweaked’. Kleine aanpassingen in je verhaal, een andere klant case, een doelgerichtere vraag of net even de nadruk anders neerleggen zijn dingen waar je dan aan kunt denken.